Финал на проекта за популяризиране на българските ЕДЕН-дестинации

9/8/2017
 
Министерството на туризма приключи проект на тема „Комуникационна кампания за популяризиране на  ЕДЕН-дестинациите от България-II“. Кампанията бе на стойност 60 088 евро и се финансира от Европейската комисия (ЕК) по Програма COSME (72.08%) и от националния бюджет (27,92%) по Споразумение за безвъзмездна помощ, сключено през м. януари 2016 г. между МТ и ЕК. Проектът бе с продължителност 18 месеца и приключи на 31 юли 2017 г.
 
Той бе насочен основно към популяризиране на наличните EDEN дестинации в страната (Белоградчик, Кърджали, Казанлък, Сапарева баня, Каварна, Враца, Белица, Кюстендил, Луковит, Сандански и област Силистра).
 
През 2010 г. област Силистра бе сред новите 25 попълнения в европейската ЕДЕН-мрежа, след като Областна администрация Силистра стана годишният победител в Националния конкурс „Отлична туристическа дестинация” по проект „ЕДЕН 4” с проект на тема „Седем състояния на водата – дух, здраве, вяра, история, красота, традиция и бит“, свързан с голямата тема „Водата – извор на живот и благоденствие“. На 27 септември с.г. на гала церемония в Брюксел силистренският проект бе сред получилите награда от ЕК за отлична туристическа дестинация.
 
Проектът представи обекти и ритуали в 7-те общини в областта - Силистра,Тутракан, Дулово, Главиница, Алфатар, Ситово и Кайнарджа.  Наградената на европейско равнище дестинация бе с право на безплатна реклама в рамките на държавите от ЕС.
 
Инициативата на ЕК за European Destinations of ExcelleNce (EDEN) цели да популяризира моделите на устойчиво развитие на туризма в целия Европейски съюз и се базира  на национални конкурси по теми, обявени от Европейската комисия. Чрез подбора се привлича вниманието към ценностите, многообразието и общите характеристики на европейските туристически дестинации и се създава платформа за обмен на добри практики в сектора.
 
В рамките на Кампанията представянето на българските EDEN дестинации беше интегрирано в национална туристическа реклама на страната. Те бяха презентирани като част от националния туристически продукт на водещи за България туристически пазари по време на три международни изложения, проведени през 2016 г. и 2017 г. (Берлин и Букурещ – есен и пролет). По проекта беше осъществено участие и на четири национални туристически изложения и борси (София, Велико Търново и Русе).
 
За популяризиране на богатото природно и културно-историческо наследство на ЕДЕН-дестинациите бяха изработени рекламно-информационни материали – двуезични дипляни за събития и фестивали и за тематични маршрути между  ЕДЕН- дестинациите (на български и английски език); пощенски картички и магнити с детски рисунки, получени в рамките на проведен по проекта он-лайн конкурс на тема „Моята ЕДЕН дестинация“. В допълнение бяха заснети промоционални видеа за всички дестинации-подгласници, както и общ имиджов такъв, рекламиращ всички дестинации – победители и подгласници.
 
Допълнителна мярка за промотиране на дестинациите беше провеждането на три опознавателни пътувания по част отЕДЕН-дестинациите с участието на специално подбрани травъл блогъри и туроператори от Румъния, Германия и България, които споделиха впечатленията си в своите блогове и социалните мрежи.
 
С цел популяризиране и разпространение на информация, събития и добри практики от дестинациите, всеки месец беше разработван он-лайн бюлетин на EDEN дестинациите в двуезична версия (на български и английски езици). Текущо беше публикувана и информация, свързана с проекта по всички он-лайн канали на Министерството на туризма, вкл. на b2b информационно-комуникационната платформа на проекта www.edenbulgaria.eu.
 
Реализацията на Кампанията значително спомогна както за прякото популяризиране на ЕДЕН-дестинациите, така и за цялостното представяне на България като дестинация за специализиран туризъм, насочвайки вниманието и туристическия интерес към по-малко известни дестинации и продукти предимно в еко-, културния и СПА-туризма.